Wytyczne dla autorów
a. Informacje ogólne
Nadsyłane artykuły nie mogły być dotychczas publikowane. W każdym przypadku należy uwzględnić ewentualne źródła finansowania badań, których wyniki znalazły się w artykule.
Nadesłane artykuły powinny być przygotowane zgodnie z wytycznymi redakcyjnymi. W przypadku jeżeli artykuł nie jest zgodny z wytycznymi jest on odsyłany do autora z informacją o konieczności zmian.
Czasopismo przyjmuje artykuły przygotowane przez studentów, doktorantów oraz doktorów (do 7 lat po obronie pracy doktorskiej)
Redakcja przyjmuje artykuły napisane w języku polskim lub angielskim
Każdy nadesłany artykuł zostaje poddany ocenie przez członka redakcji. W przypadku pozytywnej oceny jest przekazywany do procesu recenzji. W przypadku negatywnej oceny autor otrzymuje informację o przyczynach odrzucenia artykułu. Redaktor może również poprosić autora o wprowadzenie poprawek przed przekazaniem artykułu do procesu recenzji.
Po uzyskaniu pozytywnej recenzji (patrz procedura recenzji) i/lub wprowadzeniu poprawek przez autora zaakceptowanych przez redakcję czasopisma artykuły przekazywane są do Wydawnictwa Uniwersytetu Gdańskiego.
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego dokonuje sprawdzenia artykułów oprogramowaniem antyplagiatowym.
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego wyznacza redaktora wydawniczego, który dokonuje redakcji artykułów oraz korekty językowej. Po dokonanej redakcji artykuły przekazywane są autorom w celu akceptacji lub odrzucenia zmian. Po akceptacji artykułów przez autorów numer czasopisma zostaje wydany w formie elektronicznej (pliku pdf) a następnie drukowanej.
Czasopismo wydawane jest w otwartym dostępie (Open Access) co oznacza wolny, powszechny, trwały i natychmiastowy dostęp dla każdego użytkownika sieci do cyfrowych form zapisu danych i treści w nim zawartych (w ramach licencji CC BY 4.0 International – https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl ).
W celu przeciwdziałania zjawisku „ghostwritingu” i „guest autorship” autorzy są zobowiązani do wskazania wszystkich osób, które brały udział w tworzeniu artykułu (z podaniem ich afiliacji oraz kontrybucji, tj. informacji kto jest autorem koncepcji, założeń, metod, protokołu itp. wykorzystywanych przy przygotowaniu publikacji). „Ghostwriting”, „guest authorship” są przejawem nierzetelności naukowej, a wszelkie wykryte przypadki będą demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów (instytucje zatrudniające autorów, towarzystwa naukowe, stowarzyszenia edytorów naukowych itp.).
Za publikację tekstu nie są pobierane żadne opłaty.
Artykuł należy wysłać na adres progress@ug.edu.pl lub poprzez stronę: https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/Progress/about/submissions
b. Wytyczne edytorskie:
Artykuł zapisany w formacie doc. lub docx.
W lewym górnym rogu wpisane imię i nazwisko (lub imiona i nazwiska) autora, afiliacja (wydział, instytut, ewentualnie nazwę koła naukowego) oraz numer ORCID
Minimalna objętość artykułu to 0,5 arkusza (20000 znaków ze spacjami), maksymalna to 1 arkusz (40000 znaków ze spacjami).
Maksymalna objętość recenzji, sprawozdań, komunikatów i biogramów to 0,5 arkusza.
Czcionka to Times New Roman, rozmiar 12, interlinia 1,5. Bez formatowania.
Przypisy wyjaśniające umieszczone na dole strony. Czcionka przypisów rozmiar 10, bez interlinii.
Artykuł podzielony na części (np. według schematu: wstęp, stan badań, wyniki badań, zakończenie) opatrzone śródtytułami.
Tytuły książek, artykułów, referatów, obrazów, filmów pisane kursywą.
Tytuły gazet, czasopism, konferencji, konkursów pisane pismem prostym i umieszczone w cudzysłowie.
Adresy stron internetowych bez podkreśleń i w kolorze czarnym.
Elementy graficzne w formacie edytowalnym (np. exel, word) i odcieniach szarości.
Tabele i wykresy opatrzone opisem lub wyjaśnieniem przy użyciu czcionki Times New Roman o rozmiarze 10.
Tytuły artykułów, książek oraz wyrażenia obcojęzyczne pisane kursywą.
Cytaty w cudzysłowie, bez pomniejszania i zmiany czcionki.
Nazwy miesięcy wpisane słownie np. 27 lipca 2013 roku (z wyjątkiem innego sposobu zapisu w źródle lub cytacie).
Nazwy używane po raz pierwszy przytaczamy w całości np. Organizacja Narodów Zjednoczonych, Polska Partia Socjalistyczna, Rada Doktorantów Uniwersytetu Gdańskiego.
Przy pierwszym przytoczeniu imienia i nazwiska osoby wpisujemy jej pełne imię.
Przypisy przygotowujemy zgodnie z systemem harwardzkim.
Bibliografia (według harvardzkiego opisu bibliograficznego) powinna znajdować się na końcu artykułu.
Pełne wytyczne: https://library.aru.ac.uk/referencing/files/Harvard_referencing_201920.pdf
Dołączone (w językach polskim i angielskim): tytuł, streszczenie (do 250 słów) i słowa kluczowe (maksymalnie 5).
Pod tekstem notka dotycząca autora/autorów w języku polskim oraz angielskim (imię i nazwisko, wydział/instytut, zainteresowania badawcze, adres email do korespondencji, numer telefonu do wiadomości redakcji).
Przypisy i bibliografia
Książki:
– jednego autora:
(Friszke 2014: 138)
Friszke A., 2014, Rewolucja Solidarności 1980 – 1981, Warszawa
– dwóch i więcej autorów:
(Kruppe, Milewska 2015: 28)
Kruppe J., Milewska M. 2015, Puck: archeologia o narodzinach miasta, Warszawa
– pod redakcją:
(Kaczmarek red., 1970: 29)
Bibliografia: Kaczmarek S., red. 1970, Trudności studentów I roku : z badań w uczelniach wrocławskich, Warszawa
– publikacje autora z jednego roku:
(Friszke 2010a: 190)
(Friszke 2010b: 123)
Bibliografia: Friszke A., 2010a, Anatomia buntu: Kuroń, Modzelewski i komandosi, Kraków
Friszke A., 2010b, PRL wobec kościoła: akta Urzędu ds. Wyznań 1970 – 1978, Warszawa
Rozdział w monografii:
(Skoczek 2013: 152)
Skoczek A., 2013, Milczące dzieci – zaburzone interakcje w mutyzmie. W: Michalik M., Siudak A., Pawłowska – Jaroń H., red., Interakcyjne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy, Kraków
Artykuły w czasopismach:
(Pałęcka 2014: 9)
Bibliografia: Pałęcka A., 2014, Teoria aktora-sieci jako ontologia dla socjologii wizualnej, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, Tom X, nr 4.
Źródła internetowe:
(Rakowski – Kłos 2016)
Rakowski – Kłos I., 2016, Poznański Czerwiec oczyma dzieci. Historie telewizyjne. Gazeta Wyborcza, 27. 06. 2016. Dostępne na: http://wyborcza.pl/alehistoria/1,153063,20301076,poznanski-czerwiec-oczyma-dzieci-historie-telewizyjne.html [dostęp: 6 lipca 2016]
c. Procedura recenzowania:
Po pozytywnej ocenie redaktora czasopisma artykuły przekazywane są recenzentom.
W przypadku każdego artykułu powołuje się dwóch recenzentów spoza jednostki macierzystej autora (redakcja każdorazowo dokłada starań aby były to osoby specjalizujące się w tematyce artykułu). W szczególnych przypadkach (zwłaszcza jeżeli dwie recenzje nie dadzą jednoznacznej odpowiedzi w sprawie rekomendacji lub odrzucenia artykułu) może być powołany trzeci recenzent. Powoływani recenzenci posiadają co najmniej stopień doktora.
Recenzje przeprowadzane są w formie podwójnej ślepej recenzji (autorzy i recenzenci nie znają nawzajem swojej tożsamości).
Informacje na temat rekomendacji dotyczących artykułów oraz ewentualnej treści opinii znane są tylko i wyłącznie członkom redakcji i przekazywane (niezwłocznie po otrzymaniu kompletu recenzji) autorom.
Każdy z recenzentów wskazuje jedną z trzech możliwości:
1) dopuszczenie artykułu do publikacji w aktualnej formie
2) dopuszczenie do publikacji po wprowadzeniu poprawek
3) niedopuszczenie artykułu do publikacji
Ostateczną decyzję odnośnie dopuszczenia artykułu do druku podejmuje redakcja.
W ocenie recenzenckiej artykułów brane są pod uwagę następujące kryteria:
1) adekwatność tytułu do recenzji
2) adekwatność streszczenia do treści
3) wartość poznawcza/nowatorstwo tekstu
4) poprawność językowa
5) znajomość terminologii
6) spójność logiczna tekstu i poprawność wyciągniętych wniosków
7) poprawność zastosowanych metod badawczych
8) poprawność doboru i wykorzystania źródeł
Lista recenzentów publikowana jest raz w roku na stronie czasopisma.
FORMULARZ RECENZJI: POBIERZ
Guidelines for authors
a. General information
Submitted articles must not have been published before. In each case, possible sources of funding for the research whose results are included in the article should be taken into account.
Submitted articles should be prepared in accordance with the editorial guidelines. If the article does not comply with the guidelines it is sent back to the author with information on the need for changes.
The journal accepts articles prepared by students, doctoral students and PhD students (up to 7 years after the defense of the dissertation).
The editors accept articles written in Polish or English
Each submitted article is evaluated by a member of the editorial board. In the case of a positive evaluation, it is forwarded to the review process. In case of a negative evaluation, the author is informed of the reasons for the rejection of the article. The editor may also ask the author to make corrections before submitting the article to the review process.
After receiving a positive review (see review procedure) and/or making corrections by the author accepted by the journal’s editorial board, the articles are submitted to the University of Gdansk Publishing House.
The University of Gdansk Publishing House checks the articles with anti-plagiarism software.
The Publishing House of the University of Gdansk appoints a publishing editor who edits the articles and corrects the language. After editing, articles are forwarded to authors for acceptance or rejection of changes. After acceptance of the articles by the authors, the journal issue is published in electronic form (pdf file) and then in print.
The journal is published in open access (Open Access), which means free, universal, permanent and immediate access for any web user to digital forms of data recording and content contained therein (under the CC BY 4.0 International license – – https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.en ).
In order to counteract the phenomenon of „ghostwriting” and „guest authorship,” authors are required to identify all persons who participated in the creation of the article (with their affiliation and contribution, i.e. information on who authored the concept, assumptions, methods, protocol, etc. used in the preparation of the publication). „Ghostwriting”, „guest authorship” are manifestations of scientific dishonesty, and any detected cases will be unmasked, including notification of relevant entities (institutions employing authors, scientific societies, associations of scientific editors, etc.).
No fees are charged for the publication of the text.
The article should be sent to progress@ug.edu.pl. or by site: https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/Progress/about/submissions
b. Editorial guidelines:
Article saved in doc. or docx format.
Inscribed in the upper left corner with the author’s name(s), affiliation (department, institute, possibly the name of the scientific circle) and ORCID number
The minimum volume of the article is 0.5 sheets (20000 characters with spaces), the maximum is 1 sheet (40000 characters with spaces).
The maximum volume of reviews, reports, communications and biographies is 0.5 sheets.
The font is Times New Roman, size 12, spacing 1.5, without formatting.
Explanatory footnotes placed at the bottom of the page. Footnote font size 10, no interlineation.
Article divided into sections (e.g., according to the scheme: introduction, state of the research, research results, conclusion) with intertitles.
Titles of books, articles, papers, paintings, films in italics.
Titles of newspapers, magazines, conferences, competitions written in simple type and placed in quotation marks.
Web addresses without underlining and in black.
Graphic elements in editable format (e.g., exel, word) and shades of gray.
Tables and graphs accompanied by a description or explanation using Times New Roman font size 10.
Titles of articles, books and foreign language expressions in italics.
Quotations in quotation marks, without reducing or changing the font.
Names of months written in words, e.g., July 27, 2013 (except otherwise written in the source or quotation).
Names used for the first time are cited in full e.g. United Nations, Polish Socialist Party, Council of Doctoral Students of the University of Gdansk.
When citing a person’s name for the first time, we write his/her full name.
We prepare footnotes according to the Harvard system.
The bibliography (according to the Harvard bibliographic description) should be at the end of the article.
Complete guidelines:
https://library.aru.ac.uk/referencing/files/Harvard_referencing_201920.pdf
Included (in Polish and English): Title, abstract (up to 250 words) and keywords (maximum 5).
Under the text, a note about the author(s) in Polish and English (name, department/institute, research interests, email address for correspondence, telephone number for the editor’s attention).
Footnotes and bibliography
Books:
– by one author:
(Friszke 2014: 138)
Friszke A., 2014, Rewolucja Solidarności 1980 – 1981, Warsaw
– two and more authors:
(Kruppe, Milewska 2015: 28)
Kruppe J., Milewska M. 2015, Puck: archeologia o narodzinach miasta, Warsaw
– Edited by:
(Kaczmarek ed., 1970: 29)
Bibliography: Kaczmarek S., red. 1970, Trudności studentów I roku : z badań w uczelniach wrocławskich, Warsaw
– Author’s publications from one year:
(Friszke 2010a: 190)
(Friszke 2010b: 123)
Bibliography: Friszke A., 2010a, Anatomia buntu: Kuroń, Modzelewski i komandosi, Cracow
Friszke A., 2010b, PRL wobec kościoła: akta Urzędu ds. Wyznań 1970 – 1978, Warsaw
Chapter in monograph:
(Skoczek 2013: 152)
Skoczek A., 2013, Milczące dzieci – zaburzone interakcje w mutyzmie. W: Michalik M., Siudak A., Pawłowska – Jaroń H., red., Interakcyjne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy, Cracow
Journal articles:
(Pałęcka 2014: 9)
Bibliography: Pałęcka A., 2014, Teoria aktora-sieci jako ontologia dla socjologii wizualnej, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, Vol. X, No. 4.
Online sources:
(Rakowski – Klos 2016)
Rakowski – Klos I., 2016, Poznański Czerwiec oczyma dzieci. Historie telewizyjne. Gazeta Wyborcza, 27.06.2016. available at: http://wyborcza.pl/alehistoria/1,153063,20301076,poznanski-czerwiec-oczyma-dzieci-historie-telewizyjne.html [accessed July 6, 2016].
c. Review procedure:
After positive evaluation by the editor of the journal, articles are forwarded to reviewers.
For each article, two reviewers from outside the author’s home unit are appointed (the editorial board makes every effort to ensure that these reviewers are people who specialize in the subject of the article). In special cases (especially if two reviews do not give a clear answer on the recommendation or rejection of the article) a third reviewer may be appointed. Appointed reviewers have at least a doctoral degree.
Reviews are conducted in the form of double-blind review (authors and reviewers do not know each other’s identity).
Information on article recommendations and the possible content of the opinion is known only to members of the editorial board and is communicated (immediately upon receipt of a set of reviews) to the authors.
Each reviewer indicates one of three possibilities:
1) to accept the article for publication in its current form
2) admittance for publication after corrections
3) disallowing the article for publication
The final decision on the admission of the article to print is made by the editors.
The following criteria are taken into account in the review evaluation of articles:
1) relevance of the title to the review
2) adequacy of the abstract to the content
3) cognitive value/innovation of the text
4) linguistic correctness
5) knowledge of terminology
6) logical consistency of the text and correctness of the conclusions drawn
7) correctness of the research methods used
8) correctness of selection and use of sources
The list of reviewers is published once a year on the journal’s website.
REVIEW FORM: DOWNLOAD